Acte necesare pentru a obține autorizația de construire
În cadrul procesului de obținere a autorizației de construire, un pas fundamental este realizarea dosarului cu documentația necesară. Articolul 17 din Legea nr. 50/1991 ne oferă în detaliu toate actele pe care acest dosar trebuie să le conțină!
1. Cerere completată (F.9)
Folosind formularul-model F.9, disponibil la emitent contra cost, acesta se completează cu informațiile de identificare și actele tehnice conform proiectului P.A.C.
2. Actul doveditor al titlului asupra imobilului
O copie legalizată a documentului care conferă dreptul solicitantului de a executa lucrările.
3. Certificatul de urbanism
Acesta cuprinde informații despre caracteristicile zonei în care se află imobilul, cerințele urbanistice ce trebuie respectate, precum și lista avizelor și acordurilor necesare pentru autorizarea lucrărilor de construcție. Este necesară o copie a acestui document esențial și totodată, se să prezintă studiile cerute prin certificatul de urbanism, inclusiv avizele obținute pentru acestea, în două exemplare.
4. Proiectul P.A.C.
Nu este necesară depunerea întregului proiect tehnic. Doar proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construire (PAC) este esențial și acesta include:
- devizul general,
- memorii,
- datele privind investiția,
- studiul geotehnic,
- fișe,
- documentații tehnice pentru avize,
- alături de planuri,
- planșe pe specialități pentru arhitectură, structura de rezistență, instalații, dotări și instalații tehnologice.
Sunt necesare două exemplare semnate și ștampilate, inclusiv referatele de verificare și, dacă este cazul, referatul de expertiză tehnică.
5. Fișe tehnice pentru avize
Aceste fișe sunt necesare pentru acordul unic și trebuie să se regăsească în dosar în forma a două exemplare.
6. Avize și acorduri obținute
Copii ale avizelor și acordurilor obținute, altele decât cele sub incidența emitentului.
7. Declarație privind litigiile
O declarație pe propria răspundere prin care să se arate că nu există litigii asupra imobilului.
8. Document de plată a taxei
O copie a documentului de plată pentru taxa de emitere a autorizației de construire.
9. Documente de plată pentru avize
Copii ale documentelor de plată pentru avize și acorduri, conform listei comunicate odată cu certificatul de urbanism.
Unde se depune dosarul?
Odată realizat, este necesară adresarea autorităților locale care au emis certificatul de urbanism. Documentele din dosar vor fi înregistrate, iar taxa pentru autorizație va fi comunicată și plătită pe loc.
Verificarea dosarului
Structurile specializate trebuie să verifice dacă documentația din dosar este completă, verificând cererea, certificatul de urbanism, și toate celelalte documente necesare. Dacă documentația este incompletă, se returnează solicitantului în maxim 5 zile lucrătoare, specificând ce lipsește.
Termenul legal de emitere a autorizației începe odată cu depunerea documentației complete. Dacă documentele sunt complete, fișele tehnice și documentațiile necesare pentru avize se trimit pentru aprobare. Responsabilitatea pentru emiterea autorizației este a semnatarilor și a responsabilului de lucrare. Taxa pentru autorizare nu se restituie în cazul în care documentația este incompletă, dar se folosește pentru emiterea autorizației când documentele sunt complete.